2 Nisan 2012 Pazartesi

Nereye kadar zenginsin


Uzun bir zaman sonra bir yazı daha yayınlamaya karar verdim. Şiirden sonra.


Biliyor musunuz? Benim için iyi insan kimdir? Benim için iyi insan bana zararı olmayan insandır. Peki insan nedir ki? İnsan insan insan inanın bende bilmiyorum. "Nedir insan?" 
Şöyle bişeyde var ilgisiz bir yere çekeceğim ama olsun yazı benim özgürüm şu anda. Böyle çok parası varmış gibi hava yapan insanlardan nefret ederim.

Neyin var ki? iPad'in olabilir. iPhone'nun olabilir. Samsung Galaxy'n olabilir. Bunları bende isterim ama sadece bunlarla zengin olunuyor mu? Kime kadar zenginsin? Zeki Yurtbay'a kadar? Ali Ağaoğlu'na kadar? Mark Zuckerberg'e kadar? Bill Gates'e kadar Carlos Slim Helu'ya kadar? Ne kadar? Dur işte orada! Şimdi dünyada o kadar şeyin sahibi benken senin neyin olabilir ki? Benim neyim var söyleyeyim. Mesela yolda yürürken ayağına takılan taş benim veya yol kenarındaki ağaçta duran kıpkırmızı elmada benim, derede, denizde akan sularda benim. Çok zenginim koskaca bir dünyam var benim. Sense o cam fanusun içindesin. Mesela ben gece saat 2'de yola çıkıp "Ben aptalım!" diye bağırabilirim peki ya sen? Bak ben özgürüm çünkü benim sorumlu olduğum insanlar yok. Seninse seni zengin eden o insanlara karşı sorumlulukların var borçların var. Doğru mesela benimde borçlarım var. Mesela arkadaştan okulda su alabilmek için 50 kuruş istedim ve hala geri ödemedim. Öyle işte çok zenginim ben.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunun hakkındaki düşüncenizi paylaşır mısın? :)